20110730

Sabarlah..

Assalamualaikum,

sekarang ni aku rasa amatlah sedih, terasa hati atau apa lagi..aku pun tak pasti..hati ni rasa sangat sedih melayan kerenah seorang hamba Allah..bukan lah melayan sangat pun..tapi, astaghfirullahal'azim..hanya dengan titisan air mata sajalah yang dapat meredakan perasaan ku ini..
apa nak jadi ya Allah..Engkau berikanlah petunjuk kepada hamba-Mu itu ya Allah..termasuklah aku..Engkau berikanlah saudaraku ini petunjuk dan hidayah-Mu..adakah dia tidak sedar dia sebenarnya sedang menyakiti atau melukai hati saudaranya sendiri..aku sangat sedih ya Allah..selamatkan lah hamba-Mu keseluruhannya..seluruh umat muslim di muka bumi ini..
ya Allah..Engkau berikanlah aku kesabaran menempuh mehnah di dunia ini..semoga Ramadhan yang bakal menjelma ini dapat membantu memudahkan ku untuk berubah..ya Allah, berikanlah aku petunjuk-Mu di bulan Ramadhan-Mu yang penuh barakah ini..jika tidak, bila lagi dapat ku peroleh hidayah dari-Mu, ya Allah..
aku amat memerlukan hidayah-Mu..aku sudah semakin jauh dari-Mu..dekatkan aku kembali..hampirkanlah aku kembali kepada-Mu, seperti sebelum ini dan malah lebih dekat lagi..sesungguhnya aku hamba-Mu yang lemah dan tidak mampu bergerak bersendirian tanpa-Mu, ya Allah..
ya Allah, Engkau berikanlah juga saudara2 di sekelilingku hidayah dan petunjukmu agar mereka juga tidak terpesong dr aqidah mereka..ya Allah, sesungguhnya mereka insan yang aku sayangi..jagalah mereka hindari lah mereka daripada segala kemungkaran, ya Allah..
ya Allah, tahun ini, merupakan tahun yang bermakna buat ku, ibu dan ayah ku..aku mohon ya Allah..berikan aku kesedaran untuk lebih gigih berusaha supaya dapatku gembirakan hati ibu dan ayahku yang tersayang..seperti yang perintahkan.."gembirakanlah hati ibu dan ayahmu..berbuat baiklah dengan ibu dan ayahmu.."
ya Allah sesungguhnya itu jugalah yang aku impikan..tp mengapa ya Allah..mengapa aku masih lagi dalam tidurku yang lena..aku mohon, bantulah aku untuk bangun, bangkit dan sedar akan kedudukan aku kini..akan masa yang sedang laju mengejarku ibarat kilat yang sabung-menyabung..jauh meninggalkanku..
ya Allah, Tuhan yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..Ya Rahman , Ya Rahim, Ya Karim..aku mohon kepada-Mu..bagi pihakku saudara maraku..sahabat-sahabatku..seluruh umat muslim dan mukmin di muka bumi ini..
..AMIN..

p/s: mungkin ade lari2 sikit..luahan perasaan yang tidak sengaja..

0 comments: