20100801

........31st July......

hmm...rsenye..tarikh ni ade kene-mengena dgn ape..?
well, actually it's my birthday..
nak ckap ape sbenanye ni..haha..hmm..

ok,the first person that wish me is my best friend ..
fatin nasyira..with a small but beautiful gift..
a big appreciation to her..trime kasih fatin..

then, my friend, aliah fitrah..hehe..i hope she read this..
but, jgn kembang hidung plak ye..hehe..
lpstu, thre's one of my friend that seems to wish me..
but maybe die saw me rushing to get home..x jdlah nk wish..haha..funny..

hmm..lpstu..my mother saw me doing something under my table..at kelas tmbhn..
ya Allah ape ni..mmg rojak hbis la blog ana nih..dh la..bm je lah..

erm, x jd lah nk cite..but, it is something that could bring my tears..
hmm..not important..can't tell here..haha..(jht x)..

ok, lpstu balik umah..balik2 tu ibu ana bwk adk ana, ijah kluar
jln2..die nak..lbh kurang pkul brape ntah diorang blk..lpstu ibu naik ats..
dan tibe2 ijah dtg kat ana..bg sekeping kad yg bersampul..
ana pon dh excited dn terharu jgk la..i thougt it was from my mom..
then, i thought of reading it on my own..without being disturb by my
siblings..especially ijah..bcos she is actually ,more excited than me..haha
lpstu, nk naik ats la ni..ijah plak nk ikut..ana pon sruh la die jgn ikut
dlu..nnt bru ana pnggil die msuk..die pon ikut la ckp ana..
ana pon msuk la bilik..ltk bku..dduk ats katil..
bukak sampul..dan akhirnye, bukak kad tu..
dan tertulis lah 'HAPPY BIRTHDAY KAKAK'

tnde tngn
(ijah)

hmm..it's from my younger sister..erm, youngest actually..
and suddenly my tears were dripping down..
flashing back the moment i told her not to follow me..
haha..then, i called her..and ask her whether she mad at me or not..
and she answered..td, ijah nangis kjp..i've appologised..and was crying..
i dont even know why..
i often crying lately..muhasabah diri..
that's a good thing for me..
but, we cannot just muhasabah diri,crying and not doing anything..
right..?hmm..just remember. even if anything happen to you..
Allah is always by your side..in one condition..
we must always remember Him..dont ever forget Him..
or else He will leave us(NAUZUBILLAH)..that moment we dont have
anybody else that can help us, the most..and it would be something
that we do not want..always ask THE MOST GRACIOUS and THE MOST
MERCIFUL..insyaAllah He will lend a help..

abaikan ape yg bru shaje ana ckp td..itu cume utk hiburkan hati,
dan menarik minat pembace je..haha..supaye korang terase mcm nk
bace..tp, sbenanye x de ape2 pon..

p/s:gurauan semate2..jgn terase..tp jgn slah fhm..ape yg ana ckp tu mmg btl..
always remember HIM..^-^..

5 comments:

Ahlami berkata...

hehe. comel la kakak nih.
memang rojak betul entri nih kakak!
english, BM, Arab pon ade! haha. hebat2!

keep on writing dear!
and happy becoming 16! insyaAllah..semoga pertambahan umur, berkadar langsung dgn kadar pertambahan iman dan taqwa. :)

and remember, even though we forget Allah, but Allah will never ever ever forget us. :)
lagi byk dugaan yg kite dapat, Allah sbnrnye lagi sayang kite. :)
sayanggg kakak! mmuaahhhhss

Tanpa Nama berkata...

haha..truk kan..
thank U mak ude..!^-^..

FitraLya berkata...

jiha!!
sori coz lambt bce post nih..
terharu sket baca..
hehe..
btw..smoga anda mnjadi lbih matang + kuat pd masa akan dtg, k!

gambate!!

Janna Wan Muhammad berkata...

kakak! sori sebab lambat wish birthday kakak...sebelum 31/7 tu che dah ingat...pastu bila dah lepas, tak ingat plop...huhuhhu..sori yer..but che ja ingat kakak sokmo...sbb cheja pernah babysit kakak....ehh...bukan ke cheja ada wish dekat wall di facebook kakak kan? hmm...so cheja tak lupa la sebenar nyer...
sori..komen cheja pon ala rojak gak..sekejap ingat, sekejap tak ingat...hahahaa...love you always kakak !

Natural.Humble.Reality berkata...

haha..che ja ni..klakar la..