20110120

Bismillah..

Assalamualaikum,

seperti biasa, dah lame ana x post blog ni..kenapa agaknya diri ni rasa malas untuk post. padahal semangat untuk post tu ada. apa yang nak dikongsikan pun ada. tapi, x tahu lah apa yang menghalang.

sekarang ni, ana sedang menyiapkan kerja2 yang melibatkan penggunaan komputer. jadi sebb itu lah ada kesempatan untuk menjenguk blog ni. hmm, sepanjang persekolahan boleh dikatakan masih ok. x sibuk dengan benda lain sangat. ayah pun dah risau asyik buat benda lain je daripada sekolah.(hehe. tapi x apa ayah. kakak x sibukkan diri kakak dengan benda lain sangat. insya-Allah. by the way, inilah ejaan sebenar bagi insyaAllah yang selalu kita sebut ye. dalam kelas BM hari tu, baru lah tahu ejaan betulnye.hmm..



jadi, tiba2 teringat kisah yang diceritakan oleh ustazah ana, Ust Mastura berkenaan lafaz Basmalah. lafaz ini sangat penting bagi memulakan sesuatu perkara @ perbuatan. lafaz Basmalah ini ada keajaibannya. seperti kisah2 yang pernah ana dengar. antaranya orang yang boleh berjalan di atas air hanya dengan melafazkan 'Bismillah'. ada kemungkinan kisah ini x batul, tapi terpulang kepada individu nak percaya atau x. tapi ana percaya, dengan kuasa Yang Maha Agung, nothing is impossible.macam mana pun, perkara tu x boleh berlaku kalau kita x ada keyakinan yang tinggi. kalau kita sendiri x yakin, macam mana nak terjadi.hmm, sebenarnye banyak pulak cerita yang ana nak kongsikan. tapi mungkin kita boleh berkongsi di lain masa. insya-Allah.

for the next post, insya-Allah it's about perubahan..
nantikan..=)(haha. perasan je)

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

kakak najihah ni memang orang yang betul2 Muslimah lah..pandainya..